Rzetelna wiedza jest największym argumentem stojącym w obronie dobra Pacjenta
Kampania
Kampania “Farmacja jest kobietą” to kolejna kampania edukacyjna zorganizowana w 2022 r. przez NutroPharma®, której celem jest promocja zawodu farmaceuty. W ramach kampanii chcieliśmy kontynuować szerzenie wiedzy nt. nowych, wciąż nie znanych Polakom uprawnień farmaceutycznych, a także zwrócić uwagę na olbrzymią rolę farmaceutów – a w szczególności farmaceutek – w realizowanych w aptekach usługach wspierających nasze zdrowie. Chcieliśmy też pomóc kobietom – farmaceutkom zaopiekować się zdrowiem nie tylko pacjentów, ale także swoim własnym!
Wg danych GUS aż 83% ogółu magistrów farmacji to kobiety! To w większości na nich, zarówno na co dzień, jak i w początkowym okresie pandemii Covid-19, spoczywała realizacja opieki farmaceutycznej. Sytuacja ta w istotny sposób wpłynęła na ich zdrowie fizyczne i psychiczne. Wykazał to opracowany przez nas raport „Farmaceutki podczas pandemii”, który stał się jednym z motorów realizacji kampanii!
Oddajemy w Wasze ręce raport “Farmaceutki podczas pandemii”, analizujący jak 2022 rok wpłynął na kondycję farmaceutek oraz E-book (check listę) stanowiący kompendium wiedzy z zakresu profilaktyki zdrowotnej, szczególnie w kontekście badań niezbędnych do wykonania przez każdą kobietę w zależności od wieku. Materiał powstał przy współpracy mgr farm. Agnieszki Stankiewicz i Fundacji Alivia. W jednym miejscu znajdziecie praktyczne informacje na temat badań okresowych, które mogą poprawić lub wręcz uratować Wasze życie. Sprawdźcie czy przypadkiem nie czas zapisać się na badania!
Dbając o zdrowie innych, zadbajcie też o siebie! Wierzymy, że razem z NutroPharma® zatroszczycie się o swoje zdrowie!
Farmaceutki podczas pandemiii
Pandemia dużo zmieniła w naszym życiu. Kobiety farmaceutki przez ostatnie lata – a w szczególności w okresie pandemii – zrobiły naprawdę wiele dla zdrowia innych! Skutki pandemii będą w dłuższym okresie wpływały na nasze życie! Dlatego dbanie o dobrą kondycję zdrowotną to motyw przewodni kampanii. Mamy tu na myśli nie tylko aspekt fizyczny, ale również zdrowie psychiczne, utrzymanie właściwego work-life-balance oraz dobrej korelacji organizmu ze światem nas otaczającym.
W ramach kampanii przygotowaliśmy ciekawe fakty, niecodzienne rozmowy, mówiące szeroko o zdrowiu – o relacjach z bliskimi, motywacji, rozwoju zawodowym i wyzwaniach w relacjach z pacjentami. Do zapoznania się z tymi materiałami zachęcamy wszystkich farmaceutów, a więc i Panów:). Mimo, iż kampania jest o Waszych koleżankach, Waszą pracę i zaangażowanie równie mocno doceniamy, Waszą pracę i zaangażowanie też doceniamy, ale tym razem zachęcamy Was do wsparcia Waszych koleżanek i poznania kobiecego punktu widzenia na farmację!
#farmacjajestkobietą
Bazą kampanii był opracowany przez nas raport „Farmaceutki w pandemii” oraz nowe uprawnienia farmaceutów wynikające ze zmiany ustawy o zawodzie farmaceuty. To zainspirowało nas do realizacji różnorakich działań.
Stworzyliśmy serię trzech filmów z udziałem ambasadorek naszej kampanii oraz Katarzyny Bosackiej, która wcielając się w różne postaci sprawdzała, co wchodzi w skład dzisiejszych usług farmaceutycznych, obalając tym samym apteczne farmazony.
Opublikowaliśmy cykl podcastów, w których wzięły udział farmaceutki oraz zaproszeni eksperci z różnych dziedzin zdrowia. Rozmawialiśmy o wielu aspektach życia farmaceutek, rozwoju zawodowym oraz tematach ściśle związanych z codziennością apteczną.
Przeprowadziliśmy cykl webinarów zapraszając znakomitych gości, będących wybitnymi ekspertami w swojej dziedzinie. Wspólnie pochylaliśmy się nad tematami chorób kobiecych, profilaktyką onkologiczną, świadomością seksualną czy potrzebą większej asertywności wśród kobiet.
Stworzyliśmy dedykowany farmaceutom, w szczególności kobietom. profil na Instagramie – wówczas pod nazwą Farmacja jest kobietą - a teraz pod nazwą Farma wiedzy, czyli tak jak nasz obecny portal edukacyjny skierowany do osób ze świata farmacji.
Jako wzmocnienie zasięgu kampanii i podkreślenie ważności profilaktyki zdrowia w postaci przeprowadzania regularnych badań okresowych, zorganizowaliśmy dwie akcji społeczne i opracowaliśmy E-book kobiecych badań profilaktycznych.
Niezwykle osobowości spoza świata farmacji, które zaprosiliśmy do kampanii to Katarzyna Miller (psycholożka, autorka licznych książek), Janina Bąk (statystyczka i znana blogerka) oraz dr Maciej Socha (ginekolog, położnik, specjalista perinatologii).
#farmacjajestkobietą
mgr farmacji, autorka książki „Naturalna odporność” oraz bloga matkaaptekarka.pl
mgr farmacji, propagatorka medycyny prewencyjnej,
„bo lepiej zapobiegać niż leczyć”
mgr farmacji, absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego,
w social mediach pokazując pracę farmaceuty „od kuchni”
mgr farmacji, certyfikowany profesjonalista medycyny stylu życia, absolwentka psychodietetyki, kierowniczka apteki
mgr farmacji, aptekarka i entuzjastka przemyślanej dermopielęgnacji oraz farmakoterapii opartej na EBM
PORUSZYLIŚMY WAŻNY TEMAT – ZDROWIE KOBIET, wspierając jednocześnie dobrostan szczególnej grupy kobiet – FARMACEUTEK!
Udało nam się zaangażować wiele osób i instytucji w nagłośnienie kampanii. Połączyliśmy farmaceutów i pacjentów w walce o zdrowie jednej z chorych onkologicznie farmaceutek. Podzieliśmy się wiedzą! Zainspirowaliśmy do działania!
Nasza kampania dotarła do ponad 10 mln osób. Nasze filmy, podcasty i webinary obejrzało tysiące osób, ponad 1500 osób pobrało raport i e-booki, i co ucieszyło nas szczególnie, zebraliśmy ponad 35 000 zł na leczenie chorej na raka farmaceutki – Grażyny z Gdańska!
DROGIE FARMACEUTKI I FARMACEUCI!
Dziękujemy za Waszą pracę i pomoc w codziennej opiece zdrowotnej i prosimy o więcej! Dbajcie o siebie! Zaglądajcie do naszych materiałów! Dzielcie się wiedzą i dawajcie zdrowotny przykład innym w aptekach, w social mediach, w swoich prywatnych społecznościach, wszędzie gdzie tylko możecie!
RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ 🙂
Administratorem danych osobowych jest Nutropharma sp. z o.o. z siedzibą w Lesznowoli. Twoje dane przetwarzamy, aby świadczyć usługę newsletter. Przysługuje Ci prawo dostępu do treści Twoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, prawo do wniesienia sprzeciwu oraz prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych znajduje się w Polityce prywatności.
© 2022 NutroPharma®.Wszystkie prawa zastrzeżone.