Rzetelna wiedza jest największym argumentem stojącym w obronie dobra Pacjenta
Kampania
Kampania “Farmacja jest kobietą” to kolejna kampania edukacyjna zorganizowana w 2022 r. przez NutroPharma®, której celem jest promocja zawodu farmaceuty. W ramach kampanii chcieliśmy kontynuować szerzenie wiedzy nt. nowych, wciąż nie znanych Polakom uprawnień farmaceutycznych, a także zwrócić uwagę na olbrzymią rolę farmaceutów – a w szczególności farmaceutek – w realizowanych w aptekach usługach wspierających nasze zdrowie. Chcieliśmy też pomóc kobietom – farmaceutkom zaopiekować się zdrowiem nie tylko pacjentów, ale także swoim własnym!
Wg danych GUS aż 83% ogółu magistrów farmacji to kobiety! To w większości na nich, zarówno na co dzień, jak i w początkowym okresie pandemii Covid-19, spoczywała realizacja opieki farmaceutycznej. Sytuacja ta w istotny sposób wpłynęła na ich zdrowie fizyczne i psychiczne. Wykazał to opracowany przez nas raport „Farmaceutki podczas pandemii”, który stał się jednym z motorów realizacji kampanii!
Oddajemy w Wasze ręce raport “Farmaceutki podczas pandemii”, analizujący jak 2022 rok wpłynął na kondycję farmaceutek oraz E-book (check listę) stanowiący kompendium wiedzy z zakresu profilaktyki zdrowotnej, szczególnie w kontekście badań niezbędnych do wykonania przez każdą kobietę w zależności od wieku. Materiał powstał przy współpracy mgr farm. Agnieszki Stankiewicz i Fundacji Alivia. W jednym miejscu znajdziecie praktyczne informacje na temat badań okresowych, które mogą poprawić lub wręcz uratować Wasze życie. Sprawdźcie czy przypadkiem nie czas zapisać się na badania!
Dbając o zdrowie innych, zadbajcie też o siebie! Wierzymy, że razem z NutroPharma® zatroszczycie się o swoje zdrowie!
Farmaceutki podczas pandemiii
Pandemia dużo zmieniła w naszym życiu. Kobiety farmaceutki przez ostatnie lata – a w szczególności w okresie pandemii – zrobiły naprawdę wiele dla zdrowia innych! Skutki pandemii będą w dłuższym okresie wpływały na nasze życie! Dlatego dbanie o dobrą kondycję zdrowotną to motyw przewodni kampanii. Mamy tu na myśli nie tylko aspekt fizyczny, ale również zdrowie psychiczne, utrzymanie właściwego work-life-balance oraz dobrej korelacji organizmu ze światem nas otaczającym.
W ramach kampanii przygotowaliśmy ciekawe fakty, niecodzienne rozmowy, mówiące szeroko o zdrowiu – o relacjach z bliskimi, motywacji, rozwoju zawodowym i wyzwaniach w relacjach z pacjentami. Do zapoznania się z tymi materiałami zachęcamy wszystkich farmaceutów, a więc i Panów:). Mimo, iż kampania jest o Waszych koleżankach, Waszą pracę i zaangażowanie równie mocno doceniamy, Waszą pracę i zaangażowanie też doceniamy, ale tym razem zachęcamy Was do wsparcia Waszych koleżanek i poznania kobiecego punktu widzenia na farmację!
#farmacjajestkobietą
Bazą kampanii był opracowany przez nas raport „Farmaceutki w pandemii” oraz nowe uprawnienia farmaceutów wynikające ze zmiany ustawy o zawodzie farmaceuty. To zainspirowało nas do realizacji różnorakich działań.
Stworzyliśmy serię trzech filmów z udziałem ambasadorek naszej kampanii oraz Katarzyny Bosackiej, która wcielając się w różne postaci sprawdzała, co wchodzi w skład dzisiejszych usług farmaceutycznych, obalając tym samym apteczne farmazony.
Opublikowaliśmy cykl podcastów, w których wzięły udział farmaceutki oraz zaproszeni eksperci z różnych dziedzin zdrowia. Rozmawialiśmy o wielu aspektach życia farmaceutek, rozwoju zawodowym oraz tematach ściśle związanych z codziennością apteczną.
Przeprowadziliśmy cykl webinarów zapraszając znakomitych gości, będących wybitnymi ekspertami w swojej dziedzinie. Wspólnie pochylaliśmy się nad tematami chorób kobiecych, profilaktyką onkologiczną, świadomością seksualną czy potrzebą większej asertywności wśród kobiet.
Stworzyliśmy dedykowany farmaceutom, w szczególności kobietom. profil na Instagramie – wówczas pod nazwą Farmacja jest kobietą - a teraz pod nazwą Farma wiedzy, czyli tak jak nasz obecny portal edukacyjny skierowany do osób ze świata farmacji.
Jako wzmocnienie zasięgu kampanii i podkreślenie ważności profilaktyki zdrowia w postaci przeprowadzania regularnych badań okresowych, zorganizowaliśmy dwie akcji społeczne i opracowaliśmy E-book kobiecych badań profilaktycznych.
Niezwykle osobowości spoza świata farmacji, które zaprosiliśmy do kampanii to Katarzyna Miller (psycholożka, autorka licznych książek), Janina Bąk (statystyczka i znana blogerka) oraz dr Maciej Socha (ginekolog, położnik, specjalista perinatologii).
#farmacjajestkobietą
mgr farmacji, autorka książki „Naturalna odporność” oraz bloga matkaaptekarka.pl
mgr farmacji, propagatorka medycyny prewencyjnej,
„bo lepiej zapobiegać niż leczyć”
mgr farmacji, absolwentka Śląskiego Uniwersytetu Medycznego,
w social mediach pokazując pracę farmaceuty „od kuchni”
mgr farmacji, certyfikowany profesjonalista medycyny stylu życia, absolwentka psychodietetyki, kierowniczka apteki
mgr farmacji, aptekarka i entuzjastka przemyślanej dermopielęgnacji oraz farmakoterapii opartej na EBM
PORUSZYLIŚMY WAŻNY TEMAT – ZDROWIE KOBIET, wspierając jednocześnie dobrostan szczególnej grupy kobiet – FARMACEUTEK!
Udało nam się zaangażować wiele osób i instytucji w nagłośnienie kampanii. Połączyliśmy farmaceutów i pacjentów w walce o zdrowie jednej z chorych onkologicznie farmaceutek. Podzieliśmy się wiedzą! Zainspirowaliśmy do działania!
Nasza kampania dotarła do ponad 10 mln osób. Nasze filmy, podcasty i webinary obejrzało tysiące osób, ponad 1500 osób pobrało raport i e-booki, i co ucieszyło nas szczególnie, zebraliśmy ponad 35 000 zł na leczenie chorej na raka farmaceutki – Grażyny z Gdańska!
DROGIE FARMACEUTKI I FARMACEUCI!
Dziękujemy za Waszą pracę i pomoc w codziennej opiece zdrowotnej i prosimy o więcej! Dbajcie o siebie! Zaglądajcie do naszych materiałów! Dzielcie się wiedzą i dawajcie zdrowotny przykład innym w aptekach, w social mediach, w swoich prywatnych społecznościach, wszędzie gdzie tylko możecie!
RAZEM MOŻEMY WIĘCEJ 🙂
DZIAŁAJMY RAZEM DLA DOBRA PACJENTÓW
Rzetelna wiedza jest największym argumentem stojącym w obronie dobra Pacjenta
© 2022 NutroPharma®.Wszystkie prawa zastrzeżone.